Tumblr

Terjumpa account tumblr masa dulu dulu. Halah halahhhh rindunyaaaa. Haha. Tak teringat langsung pasal account ni. I mean, i know i have tumblr before tapi terlupa apa nama dia. Now that i remember;




silentmood.tumblr.com 


Account tu created around tahun 2011 tak silap saya masa zaman2 Palam dulu which is lebih kurang jugak la umur blog ni. Seronok scroll balik post2 kat tumblr tu sebab teringat balik memori time tu. I mean excuse me girls kan setiap benda dia post tu adalah merupakn satu hint? Tapi time tu je la girl. Now dah woman Xp Tapi serious rindu zaman2 tuu. Zaman2 konon jiwa kacau lol. Im the one who like to express my feeling through words. Sesetengah orang suka dengar lagu kan? Saya tak berapa gemar. Tak minat dengar lagu sebab rasa macam, kita dah sedih pastu nak pi tambah lagi kesedihan kenapa? Macam tu lah lebih kurang haha. So saya lebih suka baca or tengok gambar kata2 semangat yg kengkonon deep ni. 

Dulu tumblr best. Sekarang dah diracuni dengan elemen lucah awek2 melayu. Kot? I mean 'kot' tu melayu je ke? Or the whole world is using tumblr to post their nudes? Tak sure sebab tak layan dah. Tapi tak kisah lah, annoying gila semua benda nak dilucahkan. kan?

Oh cakap pasal lagu sedih ni, tetiba teringat pulak lagu sedih yang for me paling sedih la dulu kalau dengar rasa macam hati ni tersiat2 sedih dia. Over tak? Sebab tu saya tak suka layan lagu sedih kalau tengah sedih cz i take it too deep. Ada 2 je lagu yg berjaya buat saya tersiat2 sedih ni which is 




The One That Got Away
A Thousand Years 


2 lagu tu memang saya tak boleh dengar dulu serious. Dia jadi macam, gila jangan bagi aku dengar lagu ni boleh? Ha camtu. Tapi sekarang takde mende pon kalau dengar. Nak gelak lagi ada. Sebab fikir macam, ape lah buang masa dan emosi nye la aku kat benda2 ni. Terus terfikir kat future anak2. Hoping they doesnt involve with this kind of laroness tapi i dont know lah. Possible ke? Dengan dunia yang makin mencabar ni haih. Tapi apa2 pon i wanted to be my kids best friends insyaAllah where they can share me their secrets. So mungkin diorang tak terjebak menda2 emosi over camni?? haha entahhh

Sekarang the only benda yang buat hati saya tersiat2 is when i look at my husband laying in hospital bed. Pastu bila kita cakap dengan dia, the only thing he responded is just griping hard my hand :( Trauma tau incident tahun lepas. Ya Allah, kau kuriniakan lah kesihatan yang terbaik buat kami semua, Aminnn. Jaga diri kawan2. Jaga makan, jaga kesihatan. Muda tak bermakna kita sihat. Till then, xoxo






No comments:

Post a Comment