BULAN

Harini nak cakap pasal bulan. Yes bulan. Haritu ada orang mengadu dekat saya, dia cakap ada orang tiba tiba tanya dia

"Kenapa bulan?"

Kesian orang yang mengadu dekat saya tu. Tak memasal kena tanya benda yang tak ada kena mengena dengan dia. Here, biar orang yang sepatutnya jawab yang tolong jawab kan. Hye awak :)

Saya memang dari dulu sukaaaa sangat bulan. Bulan penuh lah especially. Dari kecik lagi. Whenever bulan penuh je, I feel really loved. Tak tahu kenapa. By just looking at it, rasa nyamannnn je. Macam terpesona maybe? Yeah memang semua orang pon terpesona dengan cantiknya bulan penuh. But maybe saya extra sikit kot. Sebab kalau tak, takde nye terbawak sampai ke besar kan? 

Bulan yang saya paling fav bila bulan tu warna oren. Orang kata bulan sakit macam tu. I dont know. Ada yang cakap, sebab cuaca panas . Tak kisah lah yang penting saya suka sangat sampai bila kalau ternampak je bulan macam tu, my eyes can possibly tearing. Eceh over nau tearing kan. Berair sikit lah kot. Sebab terharu. Cantik sangat

Dia kalau bulan tu warna oren, lepastu size dia besar, lepastu dekat dengan bumi, Allahu cantik dia tak terhingga. Biasanya pukul 8.30-10.30 mlm lah boleh nampak bulan macam ni. Kalau dah lewat malam tu, bulan dah tinggi. Still cantik but yang awal2 tadi lagi cantik :)

Actually saya dari dulu lagi ada keraguan pasal something. Ada ke tempat dalam bumi ni yang boleh nampak bulan yang size dia besaaaaaaaaaaar sangat tu? Tapi dah besar besar ni maybe dah bijak sikit kot. Saya tanya pakcik google and yes. Memang wujud pon. Fenomena tu di panggil Supermoon. Tak selalu jadi. Ada certain time je. Tapi jarang lah jadi kat Msia. Luar negara tu selalu. Kalau lah ada kesempatan, nak sangat tengok bulan besar macam tu. Mesti cantik. Boleh pengsan kot saya?

Okay awak. Dah terjawab ke soalan awak, kenapa bulan tu? Hehe. Theres nothing to deal between us pon. Bulan is my other half, maybe? hiks. Other half yang datang nye sebulan sekali je. Okay byee


nota kecil: Siapa lah bagi Baby makan? :( Miss you Baby 

No comments:

Post a Comment