EVERY SINGLE THING

Before apa2 jadi, saya nak pesan dekat kawan2, kali ni entry saya sangat panjang. ok ulang suara, Sangat panjangg... Entry yang melibat kan hati dan perasaan seorang budak perempuan bajet comel bernama Nia..  

Semalam dalam pukol 11pg macam tu, plan asal, saya dengan girls M4 nak pegi Fakulti, pergi jumpa lecturer nak tengok carry mark untuk final exam kami. Last2 tanpa diduga plan ditambah pulak pergi main boling dekat Plaza Alam Sentral dekat Shah Alam. Tanpa diduga jugak, Iwan, Izhar dengan Aizat pon ikot jugak. lepas dorang nak ikot, kitorang pon start la ajak semua budak lelaki yang lain. tapi sedihnya masing2 ada keja nak buat. ada yang balikk(Untunglaa~) Lepas dah jumpa lecturer, kitorang pon pegi lah tunggu bas. Bayangkan, kitorang start tunggu pukol12.45tghari. Last2 dapat bas nye pukol3.30ptg, memang best lah kan tunggu bas lama2 nii. sambil2 tu sempat jugak kitorang jumpa lecturer lagi..
 Promote ape tahh? :p
 Cut dengan Ayu :)
Sayanggg Cuttt<3
So, sampai2 PKNS pon da dekat pukol 5ptg. since dari pagi tak makan, kitorang pon singgah makan dekat KFC kejap. Haa before tu, rupanya Syazwan Ku iaitu classmate saya naik bas yang sama dengan kitorang. dia nak ikot tapi buat seprais pulak taknak bagi tawu. da turun baru die cakap 'Takkan aku nak babai2 korang dalam bas kott. senyap ja laaaa' Hihii.. betol jugakk..
Auuummmm..... Dap nyee..
Aizat si Sabahan :)
Perot sape paling kecik? :p
Lepas perot pon da kenyang, hati pon dah girang, so kami pon meneruskan pejalanan pegi Plaza Alam Sentral iaitu dekat belakang PKNS jee..
Rombongan Cik Kiah oii..
Sampai2 P.A.S je teros kitorang pegi tempat boling and baya apa yang patot. before nak sampai tempat boling tu kitorang yang girls ni ada la melencong tengok2 shawls kasot suma kan. Tapi kena bebel pulak dengan 4boys tu suro cepat sikitt. Wuuu.. potong betol orang nak window.. :P ok sambong cerita dekat boling, Masa nak baya tu, ade konflik sikit dengan kakak yang macam tomboy tuu. dia mara2 Izhar apa tahh.. lepas dah settle baru kitorang start game. And with that, The Game Beginn:DD Hahaaa.. 
Ada gaye, ada gayee.. :p
1,2 Cheesee~
Syikin2, tolong tangkap gamba kite sorang2.. :p Ngee..
And the winner is........
TARAAAAA~
NIAAAAAA~~ Cewahh.. Izhar laa. Hihii..
Ok lepas da habis game, kitorang pon pergi semayang kejap dekat surau. Plan asal lepas semayang nye nak pergi tengok sunset dekat Tasik Shah Alam, tapi kalau dah sorang2 pon jalan tegedek gedek macam itik, memang harapan la kan nak tengok sunset. bak kate Iwan, tengok sunrise je lahh. Hahahaa.. sambil2 jalan tu sempat jugak kami snaping2.. :p
LOVE YOU ALL :)
Hahaa.. Tugu la kononn.. :p
Then sempat jugak lah kitorang pergi Tasik Shah Alam tuu. saja jalan2 amik udara segar. 
Ayuuu<3
Hahhaaa.. masing2 buat mukee :p
Hadoihhh.. :p
Syikinnn<3
Lepas tu kitorang pon balik lah menuju PKNS sebab bus stop dekat situ. dekat PKNS tu, Izhar dengan Wan ku bawak haluan masing2.. Izhar nak balik rumah. Wan Ku pulak balik dengan Gf dia, Aleesya. Aleesya cantik sangat. rugi tak amik gamba dengan diaa..
 Nak balik daaa..
Kepenatan :')
Cut dapat ikan flowerhorn :)
Masa tunggu bas tu, kitorang ada main game belon2.. Siapa yang belon dia pecah, dia kalah, kira macam nyawa laa. Lepas tu kena menari lagu Mr.Simple(Korea). Hihii.. Act tadi Wani ada beli belon. So kitorang pon amik keputusan untuk memanfaat kan belon tu sebaik mungkin instead of Wani guna kan belon tu untuk main air dengan memasokkan air dalam belon and baling tinggi2 semata mata nak tengok ia pecah. Kan membazey namanya tuu.. :p so the Loser is Aizatt. Hahaha.. dia kena denda menari tapi dia taknak buat.. tapi dalam bas dia buat. :p 
Hihii.. 
Setelah penat ber huha2 dalam bas(yang si Iwan bajet muscle nye, yang si Aizat kepale tembikai nye, yang si Cut denga lagu gune earphone baru nye, yang si Ayu saket badan nye, yang si Wani tak reti senyap nye, yang si Syikin gelak tak behenti nye, yang si Nia bajet Hyuna nye), Akhirnya kami sampai jugak dekat Palam tepat pukol 10.45mlm. Alhamdulillahhh.. selamat pergi selamat sampai kami semua. Izhar dengan Wan Ku pon selamat sampai rumah masing2.. 

Sebenar nya, saya ni bukan lah jenis yang suka nak share apa yang saya buat secara detail dari A-Z untuk tatapan umum. ni pon baru first entry saya cerita detail gila lah sebab hari ni saya macam nak luah kan perasaan sikit dekat blog ni..

Dari dulu sampai sekarang, saya selalu pindah pindah rumah. dari sini ke sana, dari sana ke situ. and dah banyak jugak lah kawan yang saya ada. and of course banyak kali jugak lah saya berpisah dengan kawan2. Setiap kali berpisah, setiap kali tu jugak lah dia belaku secara mengejut. Masa tu, saya tak sangka pon yang saya akan kehilanga dorang dalam sekelip mata sebab, since Papa saya Pengawal Peribadi a.k.a Bodyguard, memang style kerja dia lah kan main2 pindah sana sini.. Setiap kali tu jugak lah saya menangis sepanjang perjalanan dengan hati yang redo bepisah dengan kawan2 before dapat betol2 appreciate dorang. betol lah kata omputih, Appreciate someone every single seconds while they're still with you..

As time goes by, saya dah makin masak dengan situasi macam ni. Since beberapa bulan yang lepas, saya dah mula sayang dekat GroupM4 iaitu group saya dekat UiTM ni. saya sayang semua orang sebab semua sangat sporting even muka dorang tak nampak pon yang dorang ni sporting. Hihii.. Sebab tu lah saya dah start hargai setiap saat saya dengan dorang. saya taknak hilang dorang dalam keadaan saya tak bersedia lagi. Sebab tu jugak lah hari ni saya catit kan setiap detik saya dengan dorang dekat sini. semalam masa kelua, saya siap buat video lagii saat yang saya rasa2 best. hehee :p 


semalam before kawan saya balik, dia ada mesej something dekat Iwan, dia kata:


WeYH... tQ byk2.. Best gile arini.. Klu ad mse kuar lg.. Syg kOrang byk2.. Jge dri k.. SmOga slmt smpi kt palam.. Krim slam kt sumer.. Bye2

bayangkan mesej macam ni, boy yang hanta. terharu kan :')

So kawan2, tak kira lah Group M4 or Housemate Nia dekat Palam ni iaitu Anis, Naz, Ika, Nana, Fifah dengan Ira.. kalau tiba2 korang rasa kite dok pandang je muke korang tak berhenti tu bia je lah taw. hehee.. sebab kite nak scan muka korang puas2, bia muka tu melekat je tak hilang2 dalam kepale nii. Hihii.. 


Sekian salam sayang, Nia

nota kecil: terima kasih kawan2 sebab sudi baca entry panjang ni :')








6 comments: