KEDAI ROTI

Masuk harini, dah 2minggu lebih saya kerja dekat kedai roti tu. Disebab kan harini cuti, so macam nak update pasal tempat kerja lah pulak kan. Ramai yang dok cakap, 'Untunglah dah pandai buat rotiii~' Haha:p Saya bukan buat roti lahhhh, saya bahagian depan. Customer servis. Hello welcome, jaga kaunter and kadang2 tolong2 lah diorang buat dessert sambil ngap satu dua suap. Hewheww..


So! Kerja dekat sini best lah jugak. Tak penat sangat sebab sangat enjoy. Semua orang sangat baik termasuk bos. Sampai kalau kena buat OT pon tak kisah^^, Plus dapat makan all the time. Kalau lah saya kerja dekat sini sampai bulan 9, maybe masa masuk degree nanti jadi triple XL lah gamaknye. Huhuu..


Tetibe..


Oh oh, kedai roti ni dekat shopping mall; Island Plaza. Dekat depan rumah saya je pon. Jalan kaki 5minit dah sampai. Pegi kerja jalan kaki je lah. Fine lah kan, Nia looser takde lesen. Eh biar lah! Mama titew tak bagi sebab dia takut titew merayap sane sini. Wuwuu okay gedik..


Siap ada pool lagi dekat depan kedai. Agak2 nak mandi tu, terjun je lah..

I love when people have it here. Mocha or Cappuchino or Latte or maybe a cup of tea sir?^^,

Takde lah over kan gambar ni? Huhuu. Okay saya Nia si penjual roti..

Sekarang ni pon makanan kegemaran saya dah tambah satu extra dalam list which is roti:D Hehee. Ok lah, tamat cerita pasal roti, so harini cuti takde buat ape pon. Just macam biasa lah ikot Mama ambik Amier Mikhail balik sekolah. Kebetulan diorang ada kokurikulum, so saya dengan Mama just stay je dekat sekolah tu sampai diorang balik. Before tu ajak Mama pegi Tesco kejap beli jajan2..

Roti lagi!

Saya seorang kakak yang disayangi oleh adik2 dan kawan2 mereka. Hewheww.

Lagi satu, harini saya buat kuih tahu? Hahaa. Buat Cucur Jawa yang menjadi feveret dari kecik. Nak tengok? Nak tengokk? Tengok laaaaaaaaa..

Cantikkan rupa dia?:') Haaa. Jangan jeles okay Iqaaa.

Tapi! Cuba tanya rasa macam mana. Hahaaa rasa dia kan, MashaAlllahh. Masin ya amat. Layak masuk tong je dari masuk perut. So, dont judge a book by its cover. Takpe lah, bak kate Mama, first time buat memang macam ni. Nanti dah lama2, okay lah. Huwhuww. Okbye..

nota kecil: Ada orang tu cakap kalau makan roti boleh jadi panas baran. Tipu! Cakap je lah tak bagi saya gemok~ Kannn...



1 comment: