BAHASA BI

MARATHON30: 4
Dulu masa kecik2, saya selalu cakap Bahasa Inggeris tu, Bahasa BI.. Hahaa tah pahape kan? Dah Bahasa lepastu bahasa lagi. Faham tak apa saya merapu ni? hee:p Okay forget it.. Sekarang ni, Bahasa Inggeris dah jadi makin penting dekat Malaysia. Kat mana2 pon, orang nak jugak kita berbahasa Inggeris. Atleast basic pon dah kira okay:)
Hello:D

So sekarang, kita sebagai youngster sangat perlu lah mantapkan our English.. Belasah je apa yang kita tawu atleast kita cuba dari malu2 nak cakap. kan? Kalau salah takpe, Insyaallah ada lah tu orang betulkan and of course we will absolutely learn from the mistake. Kalau malu sangat nak cakap, kita cakap lah dengan parents kita kee, Bf kee.. Haa kalau malu jugak, cakap dengan hamster kee.. Memang lah hamster tu takboleh betulkan salah kita, tapi mana tawu ada orang terdengar kee.. Nanti dia betulkan lahh.. Hehee
Am I cute people? Owww I'm so shy.. No camera please..

Untuk saya pulak, saya mengaku saya pon malu nak cakap2 BI dengan orang ni. Hahaa tapi saya try jugak cakap macam dengan Mama ke adik2 ke, tapi basic2 jelah kann.. Masa tunggu intake UiTM haritu saya ada kerja dekat Guardian, customer pulak kebanyakannya tourist, so memang kena cakap jugak lah kan. Mula2 hello welcome hello welcome jelah sebab ketaq, lama2 Alhamdulillah boleh la sikit2.. Sikit2 lama2 jadi bukit kan? :)
Macam menabunglah plak kan sikit2 lama2 jadi bukt ni?:p

So my friends, kita sume dah buat yang terbaik untuk speaking MUET(buat yang amik MUET bulan ni), sekarang ni, kita sama2 doa keputusannya excellent. Insyaallah Aminn.. And Gudluck for this becoming Listening, Writing and Reading test!:DD

nota kecil: Doa Nia jadi gemok ye cuti sem ni:) Aminnn.. 


No comments:

Post a Comment