FURTHER vs NOT

MARATHON30: 3
Zaman sekarang ni, pelajaran memang tersangat lah penting. Pergi mana2 pon orang akan tanya kita punya status belajar. Whether kita ni lepasan SPM ke, Diploma ke, Ijazah ke, Phd ke or Master.. Even nak jadi cashier kat supermarket pon orang nak sekurang kurangnye ada SPM.. Yela, jadi cashier ni kan amanah, pegang duit banyak2.. 
Bayar gune Mykad pon boleyy~

Tapi ada sesetengah mentaliti masyarakat kita yang terlalu pandang rendah sangat dekat remaja2 yang pilih untuk stop from further study. They choose to find their own money.. Mungkin ada sebab mereka buat macam tu. Kita sebagai masyarakat tak layak lah kan nak hukum mereka semata2 takmau further. Mungkin rezeki mereka ada dekat tempat lain. Who knows.. Mungkin minat mereka bukan belajar but more to something else. Kan?
Haaaa, inspiring tak?:DD

Tapi kalau dorang choose not to further study and dudok saje je kat umah plus menghabis kan berass, haaa tu memang tak patot lah kann. Habis kan mase dudok rumah, lepastu bile malam merempit.. That one memang patut kena bebel tak memasal..
Waaaaaaa.....(impressive)

Ada kes remaja tu memang tak minat nak belajar, tapi didesak jugak dengan parents or orang sekeliling untuk belejar belajar belajar. Memang takkan jalan jugak cara macam ni. Saya rasa lagi tambah masaalah, lagi2 kalau kena hantar further jaoh2.. Lagi2 anak perempuan.. 

Tapi kalau boleh, for sure lah kite nak kan yang terbaik lebih2 lagi parents. Mereka nak sangat tengok anak2 yang mereka didik dan asuh dari kecik bagai menatang minyak yang penuh jadi seorang manusia yang berguna.. Dan kita pulak sebagai anak mestilah nak hadiah kan yang terbaik untuk parents sebagai balasan terima kasih membesar kan kita dengan sempurna. Kan?
Insyaallah. I want to be like this and make my parents proud:')

nota kecil: Wahhh.. terase macam buat karangan SPM lah pulakk. Haha:p

2 comments:

  1. furtherrrr.. wawa pun nak further tapi tak sure bila.. :)

    ReplyDelete
  2. As long as u got the intention :) Insyaallah :)

    ReplyDelete